Hvad er Google Ads, og hvordan fungerer de?

0 0
Read Time:1 Minute, 21 Second

Du har sikkert set Google Ads, mens du har surfet på internettet. Men hvad er de egentlig? Kort fortalt er Google Ads online-annoncer, der vises på Googles søgemaskineresultatsider (SERP). Disse annoncer har til formål at fremme en virksomheds produkter eller tjenester. Men hvordan virker de? Læs videre for at finde ud af det.

Google Ads anvender en PPC-prismodel (pay-per-click), hvilket betyder, at virksomheder kun skal betale, når nogen klikker på deres annonce. Dette klik fører personen til virksomhedens websted, hvor vedkommende kan få mere at vide om, hvad virksomheden har at tilbyde

For at komme i gang med Google Ads skal virksomhederne først oprette en konto og derefter oprette deres annoncekampagner. De skal vælge deres kampagnemål, fastsætte deres budget og vælge deres målgruppe. Når alt dette er oprettet, kan de derefter oprette deres annoncer

Det er vigtigt at oprette en effektiv Google-annonce for at få trafik til dit websted. Din annonce skal være relevant, tydelig og kortfattet. Den bør også indeholde et call-to-action (CTA), der fortæller læseren, hvad du ønsker, at de skal gøre næste gang. Hvis du f.eks. promoverer et nyt produkt, kan din CTA være “Få mere at vide”.

Når din annonce er oprettet, skal den godkendes af Google, før den går i luften. Når den er live, vil den begynde at blive vist på SERP’erne – men det betyder ikke, at folk vil begynde at klikke på den med det samme. Du skal holde øje med kampagnens resultater og foretage de nødvendige justeringer, så dine annoncer bliver set af din målgruppe og genererer klik.

Læs mere via adwords.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleppy
Sleppy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
Social profiles